ISO 15838:2009 çağrı Merkezi Standardı EN 15838
Müşteri İletişim Merkezleri Hizmet sunumu için genel şartlar (Customer Contact
Centres - Requirements for service provision) standardı Kasım 2009 tarihinde CEN
(European Commıttee For Standardızatıon) tarafından hazırlanmış ve yürürlüğe
konulmuştur.
EN 15838, çağrı Merkezleri için özel şartlar içeren uluslar arası bir
standarttır.Bu standarda belirtilen sistem şartları, hizmetin teknik şartlarını
tamamlayıcı niteliktedir.
Bu standardı hazırlamanın genel amacı iletişim merkezleri için ortak kalite ve
teknik şartlarının belirlenmesidir. Standard hem iç hem de dış kaynaklı müşteri
iletişim merkezleri için geçerlidir.
Standart hem iletişim merkezi ve hem de bu merkezleri kullanan müşteriler için
düzenlenmiştir Faydaları; İletişim kontrollü ve kaliteli bir biçimde sağlar.
Düzenli ve sürekli veri akısına olanak tanırHizmet iyileştirmeleri için geri
besleme sağlarVerilen hizmet geriye dönük olarak izlenebilir .
Maliyetlere olumlu etki eder Hizmet alan müşterinin haklarının korunmasını
sağlar Etkin Zaman Yönetimi sağlar Sürekli Gelişimi mümkün kılar Marka
Değerinizi artırır.
Ekip Motivasyonunu artırırKişisel Gelişimi tetikler.
Alınan Eğitimlerin Etkinliğini ölçer Süreçlerinizi iyileştirirçağrı Kalitenizi
artırırRekabet Avantajı sağlar.
Müşteri Memnuniyetinin Artmasını sağlar Verimliği yükseltir |