ISO 20000:2005 BT Hizmet Yönetim Sistemi Standardı
Bugünün iş dünyasında BTnin önemi büyüktür.Ancak, hem şirket içi hem taşeron BT
hizmetleri hakkında işletmelerin ve müşterilerin gereksinimlerini
karşılayamadığı yönündeki endişeler gittikçe daha yüksek sesli bir biçimde dile
getiriliyor.>Bu sorunun kabul gören bir çözümü BT hizmeti yönetimi için
uluslararası bir standart olan ISO/IEC 20000 temelli bir BT Hizmeti Yönetim
sistemi (ITSMS) kullanmaktır.
Bu standardın sertifikasyonuyla müşterilerinize bağımsız bir şekilde en iyi
uygulama prensibini karşıladığınızı gösterebilirsiniz.ISO/IEC 20000,
uluslararası düzeyde tanınan İngiliz Standardı BS 15000i temel alır ve onun
yerine geçer.ISO/IEC 20000 iki bölüm halinde yayınlanmıştır:
Birinci Bölüm, BT hizmeti yönetimini kapsayan hizmet yönetimi belirtimidir.
Denetleme yapılırsa bu bölüme uygunluğunuz konusunda yapılır. Sertifikasyon
alabilmek için karşılanması gereken asgari gereklilikler de bu bölümde ortaya
konur.
İkinci Bölüm, hizmet yönetiminin uygulama tüzüğüdür ve belirtimin kapsamı
dahilinde hizmet yönetimi işlemleri için en iyi uygulamalar bu bölümde
açıklanır. Kimi ilgilendirir? ISO/IEC 20000, dünyanın hangi bölgesinden veya
hangi sektörden olursa olsun BT hizmetlerine dayanan büyük küçük tüm kuruluşlar
için geçerlidir.
Bu standart özellikle BT bölümleri gibi iç BT hizmeti sağlayıcıları ve BT
taşeron kurumları gibi dış BT hizmeti sağlayıcıları için uygundur.Bu standart;
Dış Kaynak Kullanımı, Telekomünikasyon, Finans ve kamu sektörleri gibi bazı önde
gelen BT bağımlı sektörlerde şimdiden olumlu bir etki yaratmaya
başladı.?ûncelikle, ISO/IEC 20000 sertifikasyonu bir kuruluşun uygun fiyata
tutarlı bir şekilde kaliteli BT hizmeti verebilmek için yeterli denetim ve
prosedürleri uyguladığını gösterir.
En önemli yararlarından bazılarını aşağıda görebilirsiniz:
BT hizmet sağlayıcıları teknoloji güdümlü değil de iş odaklı olan hizmetlere
karşı daha hassas hale geliyor dış hizmet sağlayıcıları, sertifikasyonu fark
yaratıcı bir ayrıcalık olarak kullanarak zamanla sözleşmeden doğan bir
gereksinim haline gelen bu özellik sayesinde daha fazla iş alıyorlar.
Daha etkili bir şekilde dış hizmet sağlayıcısı seçme ve yönetme yeteneği sağlar
Maliyet ve hizmetleri etkileyen BT hizmetlerinin etkinliğini, güvenilirliğini ve
tutarlılığını artırmak için daha fazla fırsat Sertifikasyon denetimleri,
etkinliği sürdürmenize ve artırmanıza yardımcı olan hizmet yönetimi işlemlerinin
düzenli olarak değerlendirilebilmesini sağlar.
Sertifikasyon işlemi tedarikçi denetimlerinin miktarını azaltarak maliyetleri
düşürebilir ISO/IEC 20000, ITSM işlemleri için ITIL (IT Altyapı Kitaplığı) en
iyi uygulama danışmanlığı çerçevesiyle tamamen uyumludur. |